maanantai 3. marraskuuta 2014

Ulkoinen toimipaikkakuva

Ulkoinen toimipaikkakuva, mikä se on?

Ulkoinen toimipaikkakuva on käsite, jolla kuvataan toimipaikan, yrityksen tai myymälän, ulkopuolella olevia saavutettavuustekijöitä. Hyvä saavutettavuus ei tarkoita automaattisesti, että toimipaikan pitäisi sijaita vain ja ainoastan ydinkeskustassa.

Ulkoinen toimipaikkakuva perustuu paikan sijainnista, liikenneyhteyksistä, aukioloajoista, paikoitustiloista, liikenteen sujuvuudesta toimipaikan lähellä ja julkisivusta.

Ulkoisella toimipaikkakuvalla halutaan haluttua yrityskuvaa ja myymälän imagoa. Lähtökohtana on aina posiitivisen mielikuvan tuominen.



Citymarket

Kajaanin Citymarket sijaitsee melkein Kajaanin ydinkeskustassa, joten on sijainniltaan hyvä. Liikenneyhteydet Citymarkettiin ovat todella hyvät. Linja-autot kulkevat ihan Citymarketin nurkalle, jalkaisin, pyörälllä tai autolla pääsee myös moitteettomasti. Paikoitustiloja on Citymarketin yläpihalla runsaasti ja myös parkkihallissa on autoille tilaa. Myös pyöräparkki löytyy asiakkaille kummaltakin tasolta. Liikuntarajoitteisille on omat autopaikat sisäänkäynnin läheisyydessä, melkein ovien vieressä. Myös kulkuyhteydet kauppaan sisälle ovat hyvät liikuntarajoitteisille, yläpihalta ja parkkihallista.
Citymarketilla on ulkona isot, selkeät ja näkyvät kyltit, jotka näkyvät kauas. Jo pelkistä väreistä tunnistaa, mikä kauppa on kyseessä. Samassa rakennuksessa sijaitsee Alko. Alko ja Citymarket houkuttelevat kummatkin toinen toisiaan ostamaan. Alkon kyltit ovat myös selkeät ja tiedetään, mikä kauppa on kyseessä. Citymarket on avoinna aamusta iltaan arkisin, 9-21, joten se palvelee kaikenlaisia asiakkaita.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti